اهمیت طراحی سایت و سودبخشی آن در کسب و کار
وقتی صحبت از مزایای طراحی سایت و برجسته ساختن حضور آنلاین شما به میان میآید، نکات بسیاری وجود دارند که شما باید در نظر بگیرید. این دقیقاً چه معنایی برای بازاریابان آنلاین دارد؟ عمل تنظیم حضور آنلاین شما صرفاً با ساختن یک سایت ساده برای کسب و کار و یا شرکتتان انجام نمیشود.
اغلب، اگر نه همهشان، سایتها از طریق کوششهای بازاریابی آنلاینشان موفقیت کسب کردهاند با استفاده از تاکتیکهای مناسب سئو و خوراندن المانهای صحیح به آن. این ممکن است شما را با نتایج بلافاصله مثبت تأمین نکند، اما در وقت خودش، برای شما پیشرفت به ارمغان میآورد.
مزایای طراحی سایت
فاکتورهای بسیاری وجود دارند که به یک حضور آنلاین مؤثر میانجامد. شیوههای مختلفی هست که به کل وضعیت سایتتان نیز نگاهی بیاندازید. اما قبل از پیشتر رفتن، بیآیید ابتدا بر یکی از پایهترین المانهایی که هویت آنلاین شما را تشکیل میدهد، بیاندازیم — طراحی وبسایت شما. دقیقاً چقدر مهم است؟
طراحی سایت شما میتواند کسب و کاری را که در تلاش هستید تا پیاده کنید بسازد یا بشکند. این در حقیقت تفاوت ایجاد میکند که مخاطب هدف شما چگونه کسب و کار یا شرکت شما را میبیند و بالقوه آنها را به مشتریان شما بدل کند. به همین دلیل، توسعهی طراحی سایتی که یک رابط کاربری تحسینبرانگیز دارد به نرخ تبدیل بهتری میانجامد، که به کسب و کار و درآمد بهتر میانجامد.
همینطور بخوانید:
مزایای طراحی سایت: چگونه طراحی سایت به یک دارایی در کسب و کار بدل میشود
اگرچه این میتواند هزینهی گزافی بر گردن شما گذارد، سرمایهگذاری در طراحی سایت میتواند مزایای شگرفی برای کسب و کار شما تولید کند. برای اطمینان از اینکه سرمایهگذاری شما مطابق با منافع شما کار انجام میدهد، شما باید یک طراح سایت باکفایت استخدام کنید که قادر است با این نکات کلیدی در طراحی یک سایت، دست و پنجه نرم کند:
1. ناوبری
این مخصوصاً وقتی مهم است که سایت شما صفحات زیادی دارد. این اساساً شامل یک میله یا منوی ناوبری با برچسب مناسب است که یک لیست از صفحات مختلف سایت نشان میدهد. وقتی ناوبری سایت به خوبی توسعه پیدا کند، کاربران به آسانی میتواند سایت شما را جستجو و درک کنند. این نیازی به داشتن جایگاه طرح حروف هنری ندارد. با یک ناوبری ساده اما واضح کار را به پیش ببرید که میتواند بازدیدکنندگان را برای بازدید بیشتر جذب کند.
2. المانهای محتوایی و بصری
اینها همینطور شامل انتخاب فونت و دیگر چزئیات تیپشناسیست. چنین جوانب طراحی سایتی باید با هم همراه شوند تا یک پیام دقیق را به مخاطبان تحویل دهند. در اغلب اوقات، خوانندگان تمایل دارند که پیام را وقتی موجز است به یاد آورند و چیزی که خوانندگان میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
هرچند، تأکید بر روی این المانها هیچگونه فایدهای برای سایت شما ندارد، صفحات سایت با محتوای بیش از حد شلوغ به نظر میرسند و نرخ تبدیل را زایل میکنند. چگونه؟ صفحات با ظاهر درهمریخته ممکن است برای خواندن دشوار باشد و به عدم علاقمندی بازدیدکنندگان بیانجامد و میل آنها را برای بازدید مجدد از آنها بگیرد.
برای دوری جستن از آن، بهترین کار این است که محتوا را در جایی به جریان انداخت که طراحان سایت به آسانی میتوانند متن را در طراحیشان به کار اندازند. علاوه بر آن، طراحان قادرند تا فضای منفی یا خالی را بیافزایند که به چشم خوانندگان اجازهی استراحت هنگام خواندن متن را میدهد.
3. یکپارچگی برند و مزایای طراحی سایت
برند شما چیزیست که شما را از رقبایتان متمایز میکند، و این معمولاً از طریق یک لوگو اتفاق میافتد. اگر کسب و کار/شرکت شما یک لوگوی منحصر به فرد دارد که بر روی تمامی مواد چاپی قرار گرفته است، تمامی المانهای لوگو باید در طراحی سایت به موجب تداوم تلفیق شود.
این برای بازار هدف شما بسیار مهم است که برند کسب و کار شما را در تمامی میانجیها بشناسد. اگر برای مثال، تغییرات ناچیزی در برند و ارتباط تصویری شما وجود دارد، پس این میتواند به گیچی در میان مشتریان شما بیانجامد و به آنها این احساس را بدهد که یک جای کار کسب و کار شما میلنگد.
4. درگیر شدن
صفحات سایت باید چینش استثنایی داشته باشند تا که سایت برای کاربران جذاب به نظر برسد و آنها را مجبور کند که بخواهند با صفحهی شما درگیر شوند. آن باید چشمان مردم را سیر کند زیرا حقیقت این است که از اینجا درگیر شدن شروع میشود. به همین خاطر، نیاز طراحی و توسعهی سایت یک فاکتور غیرقابل انکار است که باید با دقت توسط صاحب هر سایتی اندازهگیری شود.
5. سازماندهی و بهینهسازی موتور جستجو
درست مانند وقتی که کتاب میخوانید، خواندن صفحهی سایت از راست به چپ، بالا به پایین آسان است. ماهران طراحی سایت از الگوی مشابه خواندن استفاده میکنند وقتی سایتی را طراحی میکنند. از آنجا که اغلب مردم خواندن را از ناحیهی شمال شرقی شروع میکنند، طراحان مهمترین اطلاعات را آنجا میگذارند. این شانس بازپخش کردن مطالب برای بازدیدکنندگان که قرار است مشتریان شما بشوند، افزایش میدهد.
علاوه بر سازماندهی، به کارگیری نواحی بصری برای جزئیات مهم سایت بهینهسازی موتور جستجو یا سئو را بهبود میبخشد. این وقتی روی میدهد که شما کلیدواژههای تجارتمحور را در متن HTML خود به کار میبرید. وقتی موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو و بینگ در سایت شما جا خوش میکنند، این به جایگیری بالاتر در موتور جستجو میانجامد، که یعنی سایت شما رؤیتپذیرتر و جستجوپذیرتر میشود.
همچنین در این باره مطالعه کنید:
سایتتان را در کمتر از یک ساعت بهینه کنید
لُب کلام
در عصر دیجیتال، اغلب کسب و کارها همواره سایتهای مربوط به خود را توسعه بخشیدهاند تا برای مشتریانشان قابلدسترستر شوند. با کمک طراحان سایت یوز وب، صاحبان کسب و کار قادرند تا یک محیط آنلاین کاربرپسند و استقبالکننده را ایجاد کنند که کاربران میتوانند در هر ساعتی از روز اطلاعات مفید از آن بگیرند.
به علاوه وقتی شما یک سایت با مدیریت مناسب دارید، مردم به شما اکتفا میکنند. این کار موجب جلب اعتماد میشود و وقتی بازدیدکنندگان به شما اعتماد میکنند، آنها در گرفتن محصولات و خدمات شما به شک نمینشینند. در نتیجه، شما یک کسب و کار پررونق و سودبخش خواهید داشت.
15 تکنیک طراحی سایت مؤثر و روشهای طراحی سایت برای مرشدان تولید محتوا
[…] اهمیت طراحی سایت و سودبخشی آن در کسب و کار […]