در حال بارگیری...
طراحی سایت فروشگاهی
01 اکتبر

پنج نکته که باید درباره‌ی طراحی وبسایت فروشگاهی بدانید

طراحی وبسایت فروشگاهی پیچیده است. اما حتماً نباید این ‌طور باشد. این 5 روش را بیآموزید تا موفقیت پروژه‌ی طراحی سایت فروشگاهی تضمین شود.

طراحی سایت کار دشواری است. در هر پروژه‌، جنبه‌های فراوانی وجود دارد که باید در نظر گرفت، از تجربه‌ی کاربری گرفته تا عملکرد یک وبسایت. توسعه‌ی هر گونه پروژه‌ی طراحی سایتی یک فرآیند سخت و گسترده است، اما یک سایت فروشگاهی چالش‌های مخصوص به خود را نیز در بر دارد. از آن‌جا که کاربران سراغ سایت می‌روند تا درباره‌ی محصولات بدانند و آن‌ها را خریداری کنند، توسعه‌دهندگان هر کاری می‌کنند تا این فرآیند آسان و ابتکاری شود. اما علاوه بر قابل استفاده بودن، چند نکته درباره‌ی وبسایت فروشگاهی هست که توسعه‌دهندگان باید هنگام توسعه دادن در نظر بگیرند:

  1. طراحی رسپانسیو در وبسایت فروشگاهی

استفاده از موبایل برای دسترسی به وبسایت‌ها به طور مداوم در حال افزایش است، و فروش‌ آنلاین حجم زیادی از ترافیک اینترنتی را تشکیل می‌دهد. در حقیقت، آمارها نشان می‌دهد که تا 2017، بیش از یک چهارم فروش‌ اینترنتی از طریق تلفن همراه انجام می‌شود. این یعنی باید مطمئن شد از این‌که وبسایت فروشگاهی شما برای موبایل بهینه‌سازی شود، و بدون در نظر گرفتن نوع دستگاهی که برای دسترسی به وبسایت شما از آن استفاده می‌شود بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان آورد.

پیاده‌سازی طراحی رسپانسیو برای در دسترس و قابل استفاده بودن وبسایت برای موفقیت یک وبسایت فروشگاهی مهم است. نرم‌افزار مدیریت محتوای اِپی‌سرور یک ابزار بسیار نیرومند برای سایت‌های فروشگاهی است، و این فروشگاه طراحی شده است تا به طور خودکار طراحی رسپانسیو را انجام دهد. دیگر پلتفرم‌های مدیریت محتوا می‌توانند طراحی رسپانسیو را به کار ببرند، اما نیازمند پیکربندی اضافه هستند. اما با هر پلتفرمی که استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید از این‌که کاربران موبایل‌تان را همیشه برای هر بخش از وبسایت به خاطر داشته باشید؛ از ناوبری ابتدایی تا وارسی و پرداخت، چرا که این گروه در حال رشد کاربران را نمی‌توان انکار کرد.

 

  1. از تسویه‌ی حساب مشتریان حمایت کنید

شرکت‌هایی که وبسایت‌های فروشگاهی دارند معمولاً از مشتریان درخواست می‌کنند که برای انجام خرید حساب درست کنند، از آن‌جا که این در ادامه موجب برقراری ارتباط می‌شود این مشوق فروش‌های آتی است، همچنین موجب دنبال کردن اطلاعات دموگرافیک مشتریان برای تحلیل فروش می‌شود. هرچند، این به یاد داشتن این حائز اهمیت است که همگی خواهان رجوع به فرآیند ساختن یک حساب برای خرید یک محصول نیستند. مشتریان دائمی ثبت نام می‌کنند و دوست دارند منافع داشتن یک حساب را داشته باشند، از جمله ذخیره‌ی اطلاعاتشان برای خریدهای آینده و دریافت خبرهای فروش‌ بعدی، اما این همواره ایده‌ی خوبی است که برای مردمی که تنها یک بار خرید می‌کنند امکاناتی را فراهم آورد.

نکته‌ی اضافی: از آن‌جا که شما همواره می‌خواهید مشتریان را تشویق کنید که یک حساب به وجود آورند، ممکن است بخواهید فرآیند خرید را جوری طراحی کنید تا به مشتریان اجازه دهید که تسویه حساب را انجام دهند، و ضمن تکمیل، به آن‌ها اجازه دهید تا یک حساب با استفاده از اطلاعاتی که تازه وارد کرده‌اند به وجود آورند.

 

  1. وجود امکان جستجو در وبسایت فروشگاهی مهم است

آمارها نشان می‌دهد که 30 درصد بازدیدکنندگان از وبسایت‌های فروشگاهی از جستجو برای پیدا کردن محصولاتی استفاده می‌کنند که دنبالشان هستند، پس باید مطمئن باشید از اینکه قابلیت استفاده از جستجو در دسترس باشد و استفاده از آن آسان. به علاوه، این ایده‌ خوب ا‌ست که از قابلیت‌هایی مانند تکمیل خودکار استفاده کرد تا به کاربران اجاز داد محصولات یا انتخاب‌های محبوب مرتبط با جستجوهایشان را پیدا کنند.

جستجوی چندجانبه یک روش مهم دیگر ا‌ست تا به کاربران کمک کرد محصولات خود را پیدا کنند. این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جستجوی خود را به شیوه‌های مختلفی محدود کنند، از جمله با استفاده از گروه‌بندی‌های قسمت، اندازه، بازه‌ی قیمت، سازنده و غیره. به وجود آوردن این قابلیت به مشتریان قدرت آن را می‌دهد که چیزی را که لازم دارند پیدا کنند؛ به آن‌ها اجازه می‌دهد جستجوهایشان را به آن‌چه دقیقاً می‌خواهند محدود کنند.

نکته‌ی اضافی: برای اطمینان از اینکه جستجوها بهترین نتایج را به همراه ‌می‌آورند، از این‌که اطلاعات کاملاً تعریف شده‌اند و به درستی ساماندهی می‌شوند مطمئن شوید. این کار جستجوی چندجانبه و نتایج بهتر جستجو را مجاز می‌سازد.

 

  1. امنیت حیاتی است

تمامی وبسایت‌های فروشگاهی باید از SSL حمایت کنند تا اطلاعاتی را که باید ایمن بمانند رمزگذاری کنند. این مخصوصاً برای کارت اعتباری و اطلاعات پرداخت حقیقت دارد، اما همچنین هرگونه اطلاعات مشتری مانند آدرس، شماره‌ی تلفن، ایمیل و غیره. مشتریان انتظار دارند وقتی که خریدی را آنلاین انجام می‌دهند اطلاعات شخصی‌شان ایمن بماند، در نتیجه تضمین اینکه SSL اجرا شده است ایده‌ی چندان خوبی نیست، اما امری حیاتی است برای وقتی که می‌خواهید به مشتریان اطمینان ببخشید که از اینکه اطلاعات‌شان ایمن می‌مانند مطمئن باشند. به علاوه، امنیت باید استاندارد امنیت داده‌ی صنعت پرداخت کارت را برای هر کسب و کاری که پرداخت‌‌ها به وسیله‌ی کارت اعتباری را انجام می‌دهد برآورده سازد.

نکته‌ی اضافی: شماره‌های کارت‌های اعتباری را در پایگاه داده‌ی سایت‌تان ذخیره نکنید. علیرغم آن‌که ممکن است به نظر رسد که نگه‌‌داشتن اطلاعات کارت در یک پوشه برای آسان‌تر ساختن خریدهای مشتریان ایده‌ی خوبی باشد، نگه داشتن این اطلاعات به صورت ذخیره شده در سرورهایتان یک خطر امنیتی بزرگ است، و اگر پایگاه داده‌تان سازگار باشد، شما مسئول این خسارت هستید.

 

  1. عملکرد وبسایت‌ فروشگاهی‌تان را بهینه‌سازی کنید

اگر سایت‌تان کند باشد، به احتمال زیاد مشتریان را از دست می‌دهید. آمارها نشان می‌دهند که 40 درصد از کاربران، سایتی را که بارگیری‌اش بیش‌تر از 3 ثانیه طول بکشد رها می‌کنند. این مخصوصاً برای کاربران تلفن همراه صدق می‎کند که معمولاً وقتی به یک وبسایت دسترسی دارند، در حال انجام دادن چند کار همزمان هستند و اگر سایت کند عمل کند به سراغ چیز دیگری می‌روند.

  • قرار دادن کدهای جاوااسکریپت یا CSS در یک فایل مشترک تعامل‌ با وبسایت را افزایش می‌دهد، زیرا کاربران لازم است به جای پنج یا 10 فایل، یک فایل جاوااسکریپت یا CSS را دانلود کنند.
  • عکس‌ها را فشرده کنید؛ این‌گونه به مشتریان اجازه می‌دهید که بهترین تصویرها را با کم‌ترین حجم دریافت کنند، که این امر دفعات دانلود را کاهش می‌دهد.
  • از پنهان‌سازی (caching) استفاده کنید تا از زمان صرف شده برای فرستادن داده میان سرور وبسایت و سرور پایگاه داده را کاسته شود.

همین‌طور بخوانید:

سایت خود را در کم‌تر از یک ساعت بهینه‌سازی کنید

 

در نظر گرفتن این نکات در هنگام توسعه‌ی وبسایت فروشگاهی‌تان به شما کمک می‌کند تااز اینکه بهترین تجربه را برای مشتری فراهم می‌آورید، اطمینان ورزید. اطمینان حاصل کنید که برای سئو برنامه چیده‌اید و داده‌های محصول‌تان را منظم نگه می‎دارید، و هر تعداد از بخش‌های دیگری که در نظر باید داشت. آیا برای آغاز به طراحی وبسایت‌تان به کمک احتیاج دارید؟ با ما در ارتباط باشید تا با کارشناس طراحی وب در ارتباط باشید، یا اگر خواستید هر گونه پرسشی که درباره‌ی فروشگاه اینترنتی داشتید در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید